ALERTS και άλλα!

"Photostory: Χιόνια στην Καλαμπάκα" Το πρώτο άρθρο του blog για το 2017. Καλή Χρονιά!

Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2016

Μια δική μου πρόταση για το "χώρο της Ανάπλασης"...

Πίστα Formula 1, ελληνική... ριβιέρα και μητροπολιτικό πάρκο μερικές από τις προτάσεις που έχουν ακουστεί για το οικόπεδο της πάλαι ποτέ "Εταιρείας Λιπασπμάτων". Ποια έχει βάση και τι προτείνει ο Blogger για την αξιοποίησή του
Για το οικόπεδο εκτάσεως περίπου 640 στρεμμάτων στη δυτική άκρη της Δραπετσώνας σίγουρα έχουν ειπωθεί πολλά και πολλοί έχουν προσπαθήσει να το εκμεταλλευτούν για το δικό τους συμφέρον. Το οικόπεδο αυτό βρίσκεται "υπό διεκδίκηση" από το 2003, όταν και κατεδαφίστηκε το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων της Ανώνυμης Εταιρίας Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων, κοινώς της Εταιρίας Λιπασμάτων που έπαψε να λειτουργεί το 1999. Από τότε που το εργοστάσιο, από το οποίο υπέφεραν οι κάτοικοι των τότε δήμων Κερατσινίου, Δραπετσώνας, Πειραιά και Περάματος(τουλάχιστον), ηγέρθησαν αξιώσεις από τους δήμους για αξιοποίηση του οικοπέδου για δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου αναψυχής και πρασίνου, κάτι που ομολογουμένως η περιοχή στερείται εδώ και χρόνια.
Οι προσπάθειες για την μετατροπή αυτού του οικοπέδου σε πάρκο δεν ευοδώθηκαν, λόγω του περίπλοκου ιδιοκτησιακού καθεστώτος του. Το καλοκαίρι του 2011 όμως ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας Λουκάς Τζανής πρότεινε την κατασκευή πίστας Formula 1 στην περιοχή με κατασκευή της ευθείας εκκίνησης - τερματισμού και των λοιπών εγκαταστάσεων της πίστας (pits, κερκίδες κλπ). Το σχέδιο αυτό είχε τη σύμφωνη γνώμη μεγάλου μέρους των ιδιοκτητών του οικοπέδου καθώς και των κυβερνήσεων Παπανδρέου(2009-2011) και Σαμαρά(2012-2015).
Παρ' όλα αυτά υπήρξε και δεύτερο σχέδιο για την αξιοποίηση του οικοπέδου από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς(Ο.Λ.Π.) που θα μετέτρεπε ουσιαστικά την περιοχή σε "ριβιέρα". Πιο συγκεκριμένα, τα σχέδια του Ο.Λ.Π. περιελάμβαναν την εγκατάσταση Ναυτιλιακού Επιχειρηματικού Κέντρου, καθώς και δύο σύγχρονων μαρίνων στους όρμους της περιοχής. Η πρώτη θα εξυπηρετούσε τον ελλιμενισμό yacht και megayacht και προσανατολιζόταν σε ψυχαγωγικές και τουριστικές δραστηριότητες, ενώ η δεύτερη θα συγκροτούσε ναυτιλιακό όμιλο που θα προσανατολιζόταν σε ναυταθλητικές δραστηριότητες.
Αντίθετη άποψη για όλα αυτά είχαν και εξακολουθούν να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής μαζί με το Δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας κ. Βρεττάκο και τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Τσίπρα, η κυβέρνηση του οποίου με νόμο που πέρασε το Νοέμβριο του 2015 το οικόπεδο αξιοποιείται για "τη δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας για την αναβάθμιση του δυτικού Πειραιά, με χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής, την εξασφάλιση σημαντικών αδόμητων χώρων για κοινόχρηστες χρήσεις και χρήσεις αναψυχής στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής κοινόχρηστου, την προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές στις ανωτέρω χρήσεις δραστηριότητες, οι οποίες ανάγονται στην ιστορικότητα, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της περιοχής και την εξασφάλιση αποτελεσματικής προσπέλασης με μέσα σταθερής τροχιάς για την εξυπηρέτηση του Πειραιά, αλλά και για τη σύνδεση της περιοχής με το δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας".
Κατά κοινή ομολογία, η παραπάνω νομοθετική ρύθμιση, παρόλο που βρίσκει μπροστά το εμπόδιο των ιδιωτών που έχουν εκφράσει δημόσια την αντίθεσή τους αλλά και της φιλελεύθερου χαρακτήρα αντιπολίτευσης, χαίρει της θετικής ανταπόκρισης του κόσμου αλλά και φορέων όπως η.. ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θέλησε να προσφέρει 40 ελαιόδεντρα για να φυτευτούν στο παραλιακό μέτωπο. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό πως όποια και να είναι η πρόθεση της εκάστοτε κυβέρνησης και όποιοι και να είναι οι στόχοι του, ένα πάρκο είναι απλά ένα πάρκο όποιο και να είναι το μέγεθός του.
Κι εδώ φτάνουμε στο τι προτείνει ο Blogger. Εμπνευσμένος από τα νέα γήπεδα καλαθοσφαίρισης που δημιουργούνται στην Ευρώπη όπως η Megasport Arena στη Μόσχα και βλέποντας "ιδίοις όμασι" τα προβλήματα που παρουσιάζει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας κατά τη διάρκεια αγώνα του Ολυμπιακού, προτείνει την κατασκευή στο οικόπεδο 640 στρεμμάτων δυτικά της Δραπετσώνας, την κατασκευή σύγχρονου γηπέδου μπάσκετ έως 20.000 θέσεων το οποίο θα χρησιμοποιηθεί ως έδρα από τον Ολυμπιακό και την ανάπλαση του υπολοίπου για να δημιουργηθούν χώροι πρασίνου, αναψυχής και αθλητισμού. Ο Blogger γνωρίζει ότι πολλοί θα διαφωνήσουν με την παραπάνω πρόταση αλλά θα προσπαθήσει να κάμψει οποιαδήποτε διαφωνία με τα παρακάτω επιχειρήματα:
  1. Η Εθνική Τράπεζα που έχει στην ιδιοκτησία της μεγάλο κομμάτι του οικοπέδου, μπορεί ευκολότερα να συναινέσει σε ένα τέτοιο εγχείρημα.
  2. Η Lafarge, η οποία τον περασμένο Νοέμβριο εξέφρασε μέσω της Γαλλικής πρεσβείας παράπονα για τη χρήση του χώρου, μπορεί να συνεργαστεί με την πειραϊκή Κ.Α.Ε. στο κομμάτι της κατασκευής του σταδίου αλλά και να έχουν και περαιτέρω εμπορικές συνεργασίες στο μέλλον.
  3. Ο Δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας και οι κάτοικοι της περιοχής θα ικανοποιήσουν μετά από τόσα χρόνια τις διεκδικήσεις τους αφού στο υπόλοιπο του χώρου θα πραγματοποιηθεί κατασκευή χώρου πρασίνου.
  4. Η Κυβέρνηση δεν θα είχε κανένα απολύτως πρόβλημα με την κατασκευή του γηπέδου καθώς οποιαδήποτε διαφωνία με τις εταιρίες που κατέχουν ποσοστό του οικοπέδου κάμπτεται και επιπροσθέτως δημιουργούνται θέσεις εργασίας που επιλύουν το πρόβλημα της ανεργίας.
  5. Η Αντιπολίτευση δεν θα είχε λόγο να διαφωνήσει στην παραπάνω πρόταση καθώς θα γινόταν καλύτερη αξιοποίηση στο "χώρο της Ανάπλασης" που θα συμπεριελάμβανε εμπορικές συναλλαγές μεταξύ κράτους και ιδιωτών με κερδισμένα και τα δύο αντισυμβαλλόμενα μέρη. Επίσης υπάρχει και "φίλαθλο" αίσθημα, καθώς ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης δηλώνει φίλος του Ολυμπιακού.
  6. Ο Ολυμπιακός μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος κερδισμένος της όλης υπόθεσης, καθώς ένα γήπεδο μπάσκετ και μόνο μπάσκετ 20.000 θέσεων μπορεί να είναι αφορμή για περισσότερα έσοδα και συνάμα περισσότερες επιτυχίες για την ομάδα του Πειραιά.
  7. Το Αττικό Μετρό θα έχει έναν παραπάνω λόγο για να επεκταθεί προς τη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι καθώς η περιοχή δεν έχει ουσιαστική σύνδεση με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
  8. Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν ελαχιστοποιώντας την περιβαλλοντική καταστροφή της περιοχής.
  9. Το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας θα είναι πλέον ελεύθερο για να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε χρήση. Μπορεί να διαμορφωθεί σε ένα μεγάλο συνεδριακό/συναυλιακό κέντρο, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φιλοξενία άλλων αθλημάτων όπως το βόλεϊ.
Τα επιχειρήματα αυτά μπορεί να μην έχουν μεγάλη ανταπόκριση, αλλά μπορούν να αποτελέσουν μια σοβαρή πρόταση για την αξιοποίηση του χώρου των παλιών Λιπασμάτων στο μέλλον.

Σημείωση: Η παρούσα πρόταση δεν εκπροσωπείται από κανέναν φορέα/οργανισμό/επιχείρηση. Υποβάλλεται από το μοναδικό συγγραφέα/αρθρογράφο του blog o οποίος κατόπιν ωρίμου σκέψεως και υπολογισμού όλων των παραγόντων τη δημοσιεύει.