ALERTS και άλλα!

Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017.
Ένα μικρό κείμενο για μία μεγάλη στιγμή.

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

Φαινόμενα του Facebook που με εκνευρίζουν αφάνταστα...

Κοινώς... μου τη σπάνε!!!
Έχω το προφίλ μου στο Facebook από τα τέλη Οκτωβρίου του 2009. Εκεί μέσα έχω δει και "βιώσει" διάφορα πράγματα, συνυπάρχοντας με εκατοντάδες χρήστες της κοινωνικής πλατφόρμας. Πολλά απ' αυτά μ' αρέσουν, αλλά υπάρχουν όμως και αυτά όχι μόνο δεν μ' αρέσουν, αλλά μου προκαλούν κι αποτροπιασμό... Ας τα δούμε παρακάτω, αφού όμως ξεκαθαρίσω πως το άρθρο αυτό δεν έχει να κάνει με τη λειτουργία του Facebook ως social network, αλλά με τα φαινόμενα που παρατηρώ που έχουν να κάνουν με τους διάφορους μεμονωμένους χρήστες του.

1. Παιχνίδια. Ή μάλλον, τα αιτήματα.
Όλοι μας ένα καταθλιπτικό απόγευμα του Νοέμβρη, ή ένα καυτό καλοκαιρινό μεσημέρι του Αυγούστου, εκεί που είμαστε ξαπλωμένοι στο κρεβάτι μας (ή την ξαπλώστρα) ακούμε τον ήχο ειδοποίησης και ανασηκωνόμαστε για να δούμε αν είναι κάτι σημαντικό, αλλά "βλαστημάμε" με το που βλέπουμε το "User A invited you to play Poop Crash 2". Τα παιχνίδια ήταν μόδα στο Facebook, όταν παιχνίδια όπως το Farmville και το Treasure Isle μεσουρανούσαν (2010-11 το πολύ). Τώρα κάθε αίτημα από παιχνίδι είναι το ίδιο εκνευριστικό με τη φωνή αυτού που ανακοίνωσε το κλείσιμο της ΕΡΤ...

2. Clubs, Σκυλάδικα και τα "παρελκόμενα"...
Αυτό το πράγμα δε λέει να σταματήσει, ακόμα κι αν η Ελλάδα χρεοκοπήσει και εθνικό μας νόμισμα είναι τα "ψιλά" του Temple Run 2. Είμαστε ψωνισμένος λαός, το παραδέχομαι κι εγώ αυτό, αλλά ρε φίλε αυτό το πράγμα με τους φωτογράφους να γυρνάνε από club σε club και να βγάζουν έναν έναν τους θαμώνες για να βγουν οι τελευταίοι στο fb, δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω κάπως αλλιώς. Στην ενότητα αυτή προσθέτω όλες τις προσκλήσεις προς τα parties των club(εννοείται πως έτρωγαν "decline" η μία μετά την άλλη) από αυτούς που εργάζονται σε αυτά. ΟΚ, θέλετε να προωθήσετε το club σας, είναι η δουλειά σας αυτή, αλλά δεν μπορώ να μου λέει το Facebook πως κάθε Πέμπτη πρέπει να είμαι στο Γκάζι! Προς θεού!

3. Πολιτική. Ο καθένας με το κόμμα του.
Δεν μιλάω για τους ενταγμένους στα κόμματα. Αυτοί προωθούν το κόμμα τους επί σκοπού. Μιλάω γι' αυτούς που βρίζουν τον έναν και εκθειάζουν τον άλλο, ενώ δεν έχουν καμία σχέση με την πολιτική. Τι λες ρε μ..κα; Δεν μπορώ να εκφράσω την άποψή μου ελεύθερα; Θα μου πει ο αγανακτισμένος αναγνώστης. Μπορείς, του απαντάω εγώ, αλλά με ψυχραιμία και χωρίς ύβρεις! Δεν μπορώ να πάρω στα σοβαρά κάποιον, που σχολιάζει τον κάθε πολιτικό ή κόμμα, μιμούμενος τον Στ. Χίο.

4. Πόνεσε η τεσσάρα; Πόνεσε;
Σε αυτήν την κατηγορία καταλαβαίνετε ποιοι ανήκουν. Οι οπαδοί του γηπέδου, του υπολογιστή και του καναπέ! Κερδίζει ο Ολυμπιακός τον Παναθηναϊκό; Καζούρα από τους οπαδούς της μίας ομάδας προς την άλλη. Εννοείται πως δεν είναι μόνο οι φίλοι των δύο παραπάνω ομάδων που εντάσσονται σ' αυτήν την κατηγορία. Κάθε Κυριακή έχουμε τα ίδια και χειρότερα...





Ουπς! Sorry!






5. ΚΕΦΑΛΑΊΑ ΓΡΆΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΌΝΟΥΣ.
Αυτό συμβαίνει σε διάφορα post του Fb. Συνήθως το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται σε χρήστες άνω των 45, που δεν έχουν και τόσο μεγάλη εμπειρία περί των PC και των λειτουργιών τους, όπως αυτή της αυτόματης διόρθωσης που εφαρμόζεται και στα smartphones και στο Google Chrome. Σύμφωνα, λοιπόν με αυτή, ο τόνος μπαίνει και σε λέξεις που είναι γραμμένες με κεφαλαία ελληνικά, παρόλο που στην Πρώτη Δημοτικού η δασκάλα μου κ. Κατερίνα μας είχε διδάξει πως όταν γράφουμε τις λέξεις με κεφαλαία γράμματα δεν βάζουμε τόνους, εκτός αν ο τόνος μπαίνει στο πρώτο γράμμα της λέξης! Αφού το διαβάσατε αυτό, ήρθε η ώρα να προσέχετε πώς πληκτρολογείτε και να μην παίρνετε τοις μετρητοίς την αυτόματη διόρθωση. ΟΚ?

6. Εγώ.
Όταν μιλάμε για Facebook, ιδιαίτερα όταν έχεις κι εσύ προφίλ εκεί πρέπει να κάνεις την αυτοκριτική σου. Ξέρω ότι ποστάρω με μεγάλη συχνότητας, ότι με μεγάλη συχνότητα ποστάρω το μακρύ μου και το κοντό μου, και μπράβο μου. Ότι ποστάρω, επιπροσθέτως, υπονοούμενα και στοχευμένα σχόλια. Ότι είμαι φανατικός Ολυμπιακός και δεν το κρύβω (ούτε στο blog το έκρυψα ποτέ). Ότι κάθε τρεις και λίγο ανεβαίνουν φωτογραφίες της Καλαμπάκας από κάθε οπτική γωνία και οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Ότι κάθε μάθημα που περνάω, ακόμα και το πιο εύκολο, το πανηγυρίζω λες κι έβαλε γκολ ο Ολυμπιακός ή λες κι έβαλε ο Πρίντεζης τρίποντο 0,1 nanosec πριν το τέλος! Ότι κάνω καζούρα σε όσους δίνουν μαθήματα το Σεπτέμβρη, ενώ εγώ δεν έχω πατήσει στη σχολή Σεπτέμβρη, παρά μόνο για "γραμματειακές δουλειές". Συν το ότι έχω σβήσει από τους φίλους μου λανθασμένα άτομα που μου στάθηκαν στο παρελθόν(εννοείται πως γι' αυτό έχω μετανιώσει)! Και πολλά άλλα. Δεν είμαι χαζός. Ξέρω ότι πολλά απ' όλα όσα γράφονται προσβάλλουν κόσμο, χωρίς εγώ που τα γράφω να το θέλω. Και ζητώ συγγνώμη γι' αυτό. Πολλές φορές η χαρά μου ή η αγανάκτησή μου για κάποια πράγματα εκφράζονται με τρόπο λανθασμένο και γι' αυτό ζητώ και πάλι συγγνώμη.
(σ.σ. τις επόμενες ημέρες, όταν ανακοινωθεί και ο βαθμός μου στο τελευταίο μάθημα που περιμένω, κάποια από τα παραπάνω θα εξηγηθούν λεπτομερώς...)

ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ...

ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ

ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΤΟ FACEBOOK...

7. Ένα προφίλ, δύο ονόματα!
Η επιτομή μιας σοβαρής σχέσης ή αρραβώνα αν ρωτήσει κανείς το άτομο ή το ζευγάρι που έχει το προφίλ. Θέλω όμως να καταστήσω σαφές, βάσει της εξάχρονης σχεδόν εμπειρίας στο Fb, ότι τα προφίλ αυτά είναι ειδικά κατασκευασμένα για ένα άτομο και όχι για περισσότερα! Κι αυτό γιατί σκοπός του Fb είναι η δικτύωση χρηστών με εξατομικευμένα χαρακτηριστικά! Όταν έχεις πχ στο chat ένα προφίλ που έχει δύο μπερδεμένα ονοματεπώνυμα για όνομα, ξέρεις σίγουρα σε ποιον μιλάς; Δεν νομίζω κατά την ταπεινή μου άποψη. Αφήστε πως είναι και βλακώδες αυτό! Δηλαδή, για να "διαφημίσει"(στην ουσία αυτό γίνεται) ένα ζευγάρι τη σχέση του, πρέπει να φτιάξει ένα προφίλ με 2 ονόματα για να το καταφέρει αυτό; Ας φτιάξει μια σελίδα στο Fb καλύτερα! Ας προσδιορίσουν τα likes αυτό που "διαφημίζεται". Δεν έχουμε καμία διάθεση εμείς να βλέπουμε στην αρχική μας σελίδα τα σαλιαρίσματα μίας ώριμης, κατά τ' άλλα, σχέσης. Στην κατηγορία αυτή όμως προστίθενται και οι μεμονωμένοι χρήστες που, μες στον έρωτά τους, σβήνουν το επίθετό τους και "κοτσάρουν" το μικρό όνομα του "αισθήματος"! Συγγνώμη, αλλά αυτό που τυπώνεται στο δικό μου μυαλό είναι: "ΟΥΓΚ! Τα 'χω με αυτήν/ον! ΟΥΓΚ! Αγαπιόμαστε! ΟΥΓΚ! Θα 'μαστε για πάντα μαζί! ΟΥΓΚ! Και πάλι ΟΥΓΚ!". Λοιπόν! Ή θα έχετε την ηλεκτρονική (έστω) σας ανεξαρτησία, ή καλύτερα διαλύστε το! Είναι νοσηρό και για σας και για μένα! Υπάρχουν και οι καταστάσεις "In a relationship", θυμάστε; Χρησιμοποιήστε τες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου