ALERTS και άλλα!

Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017.
Ένα μικρό κείμενο για μία μεγάλη στιγμή.

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Ταξιδεύετε με τον ΟΣΕ; Τότε αυτό είναι για σας...


Ξεκινώντας πρέπει να ξεκαθαρίσω κάτι: Λατρεύω να ταξιδεύω με το τρένο! Οι χαμηλές τιμές σε συνδυασμό με την ελληνική φύση που ομορφαίνει τις διαδρομές κάτι το ταξίδι με το μέσο αυτό πολύ επιθυμητό στην Ελλάδα. Άλλωστε, στο 75% των περιπτώσεων, διαλέγω το τρένο για να πάω στην Καλαμπάκα. Δεν είμαι βέβαια ο μόνος που προτιμά το τρένο. Πολλοί διαλέγουν το τρένο επειδή τα ταξίδια είναι άνετα(not), γρήγορα(not με τα μπούνια), φιλικά προς το περιβάλλον(αυτό κι αν είναι not) κι άλλα τέτοια. Not in f**ing Greece, though.
Γιατί το λέω αυτό; Γιατί πολύ απλά ζει και βασιλεύει ο "τρομερός" Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Ο δημόσιος αυτός τρενο-μεταφορέας είναι ο "βασιλιάς" της ταλαιπωρίας εκατοντάδων επιβατών ανά τους καιρούς. Και μέσω αυτού του άρθρου, θα δώσω συμβουλές σε όσους επιχειρήσουν να ταξιδέψουν με το τρένο στο μέλλον και φυσικά θα προσπαθήσω να βάλω στο "σιδηροδρομικό κλίμα" όσους δεν έχουν ταξιδέψει ακόμα με το τρένο. Κάτι σαν οδηγίες προς ναυτιλλομένους να φανταστείτε.

α) Πάρτε ωτοασπίδες! Μία ο εισπράκτορας από το χωριό που δε λέει ποτέ να αποχωριστεί το accent του στην εκφώνηση ΌΛΩΝ των στάσεων(ακόμα και των άχρηστων), μία οι ορδές Τρικαλινών που στήνουν gossip-ο-ολομέλειες με ημ. διάταξη το γάμο της κόρης της γειτόνισσας και κάτι τα παιδιά 0-10 ετών που κλαίνε για το τίποτα, ε δεν νομίζω να αντέξετε και πολύ χωρίς αυτές.
β) Πάρτε εφημερίδες(τουλάχιστον 2: μία πολιτική και μία αθλητική). Τα ταξίδια με τρένο με προορισμό τη Θεσσαλία και βορειότερα κρατούν από 5 έως 7 ώρες - ιδίως αυτά από αφετηρία σε τέρμα. Κάτι που σημαίνει πως χωρίς εφημερίδα είναι σίγουρο πως όλες αυτές τις ώρες θα πλήξετε.
γ) Αν έχετε τη δυνατότητα, κλείστε Α' Θέση. Δεν είναι όσο ακριβή όσο νομίζετε, οι θέσεις θυμίζουν περισσότερο πολυθρόνες, ενώ οι θέσεις δίπλα στα παράθυρα έχουν και πρίζα για να "φορτίσετε" ότι μπαταρία θέλετε! Τι είναι όμως η Α' Θέση; Είναι ουσιαστικά σαν το Χόγκουαρτς Εξπρές. Έξι, δηλαδή, άνετες θέσεις κλεισμένες σε πέντε κουπέ που έχουν πόρτα που κλείνει, για μεγαλύτερη ησυχία και... ιδιωτικότητα. Οι τουαλέτες εμπνέουν σημαντικά περισσότερη εμπιστοσύνη, καθώς είναι πιο καθαρές από αυτές της "οικονομικής". Η πρώτη θέση δε, ενδείκνυται και για μεταμεσονύκτια μεγάλα ταξίδια καθώς τα φώτα του κουπέ κλείνουν από μέσα, ενώ οι θέσεις μπορούν άνετα να γίνουν και κρεβάτια.
Ιδού... Λεκάνη... Δ' θέσης!
δ) Κρατηθείτε. Ναι, όπως το είπα, κρατηθείτε. Ή μην φάτε πριν ταξιδέψετε. Γιατί; Το έγραψα και πιο πάνω: οι τουαλέτες δεν εμπνέουν καμία εμπιστοσύνη, ιδίως στη Β' Θέση. Η κατάστασή τους θυμίζει, για όσους ξέρουν, τις τουαλέτες στο Κτίριο Β' του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ(δίπλα στο εστιατόριο).
ε) Για την ακριβή ώρα που θα φτάσει το τρένο στον προορισμό του, εμπιστευτείτε τον εισπράκτορα. Φυσικά και δεν πρέπει να εμπιστευτείτε το site του ΟΣΕ, αυτό δεν πετυχαίνει ούτε τα δρομολόγια live. Παράδειγμα: Στο Τρένο 884, η ώρα άφιξης του τρένου στην Καλαμπάκα είναι, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, 13:18. Στις 31 Ιουλίου όμως το τρένο έφτασε στο σταθμό της θεσσαλικής πόλης στις 14:16! Καθυστέρηση, δηλαδή 58 λεπτών! Το ίδιο και στο τρένο 885, της 7ης Σεπτεμβρίου. Ο ΟΣΕ αναγράφει 22:12 άφιξη στην Αθήνα αλλά στ' αλήθεια έφτασε 22:51! 39 λεπτά καθυστέρηση! Άρα, όταν σας ελέγξει το εισιτήριο ο εισπράκτορας καλό θα ήταν να του κάνετε την ερώτηση. Πέφτει πάντα μέσα!
στ) Μην μπείτε στον κόπο να απορήσετε γιατί το τρένο σταματάει "στο άκυρο χωριό" ή ακόμα χειρότερα στη μέση του πουθενά! Αν είστε σε τρένα που δεν είναι Intercity, οι "άκυρες στάσεις" δίνουν και παίρνουν! Ποιες είναι αυτές: Αλίαρτος, Τιθορέα, Αμφίκλεια, Λιλαία, Μπράλος, Αγγείαι, Δομοκός, Φανάρι και Μαγούλα στα τρένα για Καλαμπάκα μόνο! Δεν είναι κι ότι καλύτερο να σταματάει ένα τρένο γεμάτο 350 άτομα για έναν, άντε δύο "τοπικούς όρθιους" που πέρασαν την "884" για τον ηλεκτρικό! Αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Γιατί σίγουρα θα σας έχει τύχει να σταματάει το τρένο στη μέση του πουθενά για ώρα, και να μην ξεκινάει μέχρι να περάσει ένα άλλο τρένο. Γνωστό, συνηθισμένο φαινόμενο που προκαλεί άλλωστε και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις αφίξεις, αλλά κάνει σαφή και τα προβλήματα που προκαλούνται στους επιβάτες από την έλλειψη του Ιntercity 47/48.
ζ) Όλοι οι δίαυλοι επικοινωνίας και ενημέρωσης, μπλοκάρονται από... το ίδιο το τρένο! Το θέμα εδώ είναι πολύ σοβαρό. Όποιος έχει ταξιδέψει με τρένο καταλαβαίνει εύκολα. Σε πολλά ταξίδια έχω δει το κινητό μου να ψάχνει σήμα καταμεσής του Θεσσαλικού κάμπου και στο διάστημα μεταξύ Οινόης και Τιθορέας! Το ίδιο βέβαια ισχύει και για το ραδιόφωνο. Προσπαθούσα να πιάσω στην "885" το 2ο ματς του Ολυμπιακού με την Μπαρτσελόνα (περσινή ευρωλίγκα) στο "Πρώτο της ΝΕΡΙΤ" τότε και... τζίφος! Πριν το λεκανοπέδιο δεν μπορούσα να πιάσω τη θρυλική φωνή του Β. Ιωάννου που περιέγραφε φάση - φάση τη break του Ολυμπιακού στη Βαρκελώνη. Και μετά από αυτή τη διαφωτιστική ιστορία, απλά να θυμάστε πως αν θέλετε να ταξιδέψετε την ώρα που παίζει η αγαπημένη σας ομάδα, καλύτερα πάρτε ΚΤΕΛ...
η) Αθήνα - Θεσσαλονίκη με 1 τρένο. Πειραιάς - Θεσσαλονίκη με 3 τρένα! Απλά μια παθογένεια του ΟΣΕ που "έκλεισε" λόγω κάποιας... αρχαιολογικής έρευνας το σταθμό του Αγ. Διονυσίου γύρω στο 2007 και δεν τον ξανάνοιξε από τότε. Όσοι είχαν προλάβει αυτό το σταθμό ανοιχτό έμπαιναν στο υπεραστικό τρένο στον Πειραιά και αποβιβάζονταν Λάρισα, Βόλο, Καλαμπάκα, Θεσσαλονίκη και παραπέρα... Και όχι, ο σταθμός του ΟΣΕ δίπλα στον ηλεκτρικό είναι "προαστιακού" κι όχι "υπεραστικού" χαρακτήρα δυστυχώς. Κάτι που σημαίνει ότι αν είστε από Πειραιά και πάτε Στ. Λαρίσης για το τρένο, ξεκινήστε από το σπίτι σας τουλάχιστον 2 ώρες πριν την αναχώρηση του τρένου σας. Just in case...
θ) Οπλιστείτε με υπομονή. Ομολογουμένως στο ταξίδι θα συναντήσετε πολλά ευτράπελα. Χαμηλές ταχύτητες, μονές γραμμές, στάση στη μέση του πουθενά για να περάσει το άλλο τρένο, το μπλόκο του τρένου στα σήματα κινητών και ραδιοφώνων, ο παράξενος διπλανός από Καρδίτσα και πολλά άλλα είναι ικανά να σας οδηγήσουν σε έκρηξη. Αν έχετε walkman, βάλτε το να παίξει μπας και ηρεμήσετε...
ι) Αν σας τύχει ο τρελός Τρικαλινός, απλά δείτε το βίντεο για να δείτε πως να αντιδράσετε σ' αυτόν.

Αν έχετε εσείς κάποιες εμπειρίες ή αν θέλετε να δώσετε συμβουλές, χτυπήστε comment!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου